söndag 16 maj 2010

Hej..ursäkta mig men har bara inte haft tid att uppdatera bloggen.
Här lite om de 3 senaste veckorna.

26.4-2.5
Hela veckan gick ut på skola, träning och fixande för vår finska vappu fest. PÅ Valborgsmässo afton gjorde vi vår potatissallad i ca 5 timmar för 100 pers typ. Sen for vi till Valletta och kolla på fyrverkeri tävling. På 1 Maj laga vi munkkar från 9-15..358 st tror ja de blev! :) mmmmmm...Samtidigt var de också balloon party på residensen så vi joina nu de andra emellanåt och hoppa i polen m.m.. sen dekorera vi och så på kvällen had vi vår finska fest utanför baren vid polen. Blev nog en riktigt lyckad fest. Vi hade ca 150 l mjöd (med alkohol i) och maten bestod av knakkisar, potatissallad och munkkar. Alla var helt tokiga i munkkarna! Vi dansade också letkajenkka runt polen och hade en stafett och några lekar. Sen åkte vi alla till Paceville till footloose. Men två av våra maltesiska klasskompisar hade också födis fest i en bra så vi var även dit en sväng och sen var jag ut med några av dem...
2. Maj var vi till st peter´s pool, simma, sola å läste. På kvällen var vi ute och åt middag i en billig restaurang här i närheten.

3.5-9.5
Veckan bestod av skola,pluggande,träning,sol och dans och italiensk fest. Vi hade extradansövningar med vår dansgrupp som vi skulle fara och uppträda med i Tv. På lördag var jag med en från england, en från usa och en från litauen till Mosta till ett cafe på morgonmål. mmm choklad croissanter! På söndag var jag och alexandra från österrike till sliema, tog färjan över till valletta skulle fara på marknaden men det var någå racing event där så vi såg nu nå heftiga bilar istället :) På kvällen for vi till Bugibba på Reggae festival. Festen var utomhus. Reggea musik i solnedgången var helt jätte härligt!

10-16.5
Igen mycket pluggande men också mycket annat skoj. På måndagen hade vi ett tv dansuppträdande. Vi e två fr¨ån residens som dansar i gruppen och 3 malteser. Det var skoj. Det kom på tv i torsdas och fredas. I torsdags lärde vi oss igen en ny dans som vi ska uppträda med imorgon igen i tv i samma talkshow.
I måndas fick jag, Lauren och Joe åxå två nya flat mates! jei! en flicka från turkiet och en annan från frankrike. De ska vara här i 2 mån på praktik. Kul med lite mera folk i lägenheten :) för de har ju ändå vari lite konstit att vara med ett par i samma lägenhet. Önskar bara att de kommit tidigare när man sku haft mera tid att umgås. för nu känenr jag att jag verkligen måste satsa hårt på pluggandet. & tenter, första om 2 veckor!!! iiiik!
I måndas var jag ut med ett gäng på middag eftersom en tjej från japan skulle åka hem på torsdagen.. på tisdag var det en fransyskas födisfest ute vid polen och på onsdag var det markus och monicas födisfest och även japanens avskedsfest. festfestfest. Det var jätte härliga kvällar när allt folk är ute vid polen och när vi alla hämta med oss någå mat och alla fick äta av allt. i onsdags var det iallafall väldigt många olika kakor :)

På torsda kväll hade vi dansövningar i 3 1/2 timme var helt slut efteråt så skippade franska festen (å kom också för sent hem). Fredag lördag pluggade jag mest men på lörda kväll for jag med hanna å jonna till st julians på middag och sen till ett cafe på efterrät.. vandrade åckså bara runt i paceville.

Idag söndag pluggade jag förmiddagen men från ca 2-8 var det sports day på resin. Vi tävlade med team finland (hade en islänning med oss) i repdragning(el va de nu heter), man skulle försöka dra de andra så de föll i polen. Några omgångar hölls vi torra men sen hamnade vi nog i polen. Senare spelade vi också volley boll mot kanadensarana men förlorade.

Imårgån blir det då dansuppträdande igen efter skolan. Annars ska jag försöka plugga mycket nästa vecka.

Kramis!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar