onsdag 26 maj 2010

PLugga, Träna, sova..

Veckorna går snabbt, igen ca 1 ½ vecka sen ja skrev senast.

Senaste tiden har gått ut på pluggande och träning. Sku inte orka mera men det e bara att kämpa på det närmar sig tenterna, första tenten är nästa tisdag! Börjar bli nervös...iiik..

Förra fredagen hade jag lite paus från fredagen med litet shopping i Birkirkara på morgonen, hittade klänning, toppar och tunikor. Det finns helt jätte fina billiga kläder där. På fredag kväll var det American party. Det blev en typisk amerikansk hemma fest. De fick via kontakter ordna festen i embassadens stora lägenhet. Där fanns bar å pol m.m. Man fick själv laga drinkar så folk drack ju mycke å starka drinkar å blev jätte fulla..Det var en helt jätte crazy fest. Det har bildats ganska många par bland folket på residens och det blir ju en hel drama...Många mådde illa efteråt och folk skadade också sig den kvällen, några bröt armen å iallafall en bröt benet. Fattar inte riktigt varför dom ska härja så..Det konstiga med festen var att den var bra i ca 2 h och sen var alkoholen slut å många for hem. Kollad på klockan när jag kom hem och den var bara 12!!! Blev ganska förvånad. Men det var bara bra för jag skulle ändå plugga på lördagen.

På lördag kväll var jag med Aiste och andra från vår dansskola och såg på en modern dans föreställning av en holländsk grupp. Den var jätte härli. Sen for vi ett flick gäng från residens till en restaurang här i närheten. Åt ärtsoppa med bacon! Mums. Å sen testa vi på choklad fondue. Hade väntat mig bättre :P. Senare for jag å jonna med några andra ti Zmurge(pub).

På söndag var vi till Tuffieha och golden bay, solade och simmade. Det var skönt.
Igår kväll tisdag, var jag,jonna,hanna och marve och dadu mina två nya kämppisar till en restaurang och kollade på eurovisions semifinalen på big screen. Där va en massa malteser och hejade på malta. Men varken finland eller malta kom till finalen. Tycker att fel bidrag kom till finalen. Gillade verkligen Poland och Estland men de fick inte tillräckligt med röster.

Idag (onsdag) var det meningen att vi skulle ha sista lektion en i skolan (neuro) men lärarn tyckte att vi borde komma ännu på fredag och öva till den praktiska neuro tenten så vi har sista lektionen först på freda.

Annars hade jag en ganska bra dag idag. Pluggade hela morgonen, sen hade vi skola 14-17 sen var jag över 2 h på gyme sen vandra jag hem ca 45 min.. å sen bykade jag ;) fick en hel den gjort tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar